«امام ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف ـ در هر كجا باشد، آن جا خضراء است.»
متن سوال و پاسخ مربوطه را میتوانید در ادامه بخوانید:
سوال: اخیرا كتابى نوشته شده درباره مثلث برمودا كه مولف در آن سعى كرده كه اثبات كند جزیره خضرائى كه در روایت دارد كه در آن جا با امام زمان ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف ـ ملاقات حاصل شده،(1) همان مثلث برمودا است.آیا این تطبیق درست است و آیا جزیره برمودا همان جزیره ى خضراء است؟
جواب معظم له: «امام ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف ـ در هر كجا باشد، آن جا خضراء است. قلب مومن جزیره خضراء است، هر جا باشد حضرت در آن جا پا مىگذارد.
قلبها از ایمان و نور معرفت خشكیده است. قلب آباد به ایمان و یاد خدا پیدا كنید، تا براى شما امضا كنیم كه امام زمان ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف ـ آن جا هست.»
موضوعات مرتبط: پاسخ به شبهات
موضوعات مرتبط: پاسخ به شبهات
موضوعات مرتبط: پاسخ به شبهات
موضوعات مرتبط: شیعهپاسخ به شبهات
موضوعات مرتبط: جستاری در مذاهب اسلامیپاسخ به شبهات
نقد فیلم عمر بن خطاب توسط گروه پژوهشی کانون فرهنگی ولایت
این جستار در واقع نقد و بررسی فیلم عمر بن الخطاب ـ که در رمضان سال 1433 هجری قمری در شبکه های سلفی به نمایش گذاشته شده بود ـ می باشد؛ نگارنده این جستار جهت تسلسل بحث، کل فیلم را به سه بخش ذیل تقسیم کرده است...
موضوعات مرتبط: پاسخ به شبهات
موضوعات مرتبط: امام عصر (عج)پاسخ به شبهات
قال الله تبارك و تعالى: انما وليكم الله و رسوله و الذين آمنوا الذين يقيمون الصلوة و يؤتون الزكاة و هم راكعون.
موضوعات مرتبط: پاسخ به شبهات
ادامه مقاله اين تيميه و حديث ثقلين...
موضوعات مرتبط: پاسخ به شبهات
ادامه مقاله ابن تيميه و حديث ثقلين (1)...
موضوعات مرتبط: پاسخ به شبهات
موضوعات مرتبط: پاسخ به شبهات
موضوعات مرتبط: پاسخ به شبهات
پرسش:اهل سنت اعتقاد دارند كه علم غيب مختص خداوند متعال است و هيچ كس از غيب خبر ندارد ولى شيعيان اعتقاد دارند كه امامان آنها معرفت به غيب داشته و علم الاولين و الاخرين را دارند (كما ورد فى الكافى ص 1250 الائمه اذا شائوا ان يعلموا شيئاً اعلمهم الله ايّاه و... هم يعلمون علم ما كان و مايكون و لا يخفى عليهم شىءٌ) اين در حالى است كه خلقت امامان شيعه با ساير افراد فرقى ندارد و از جهت علم و ايمان با ساير مؤمنين در يك رديف هستند و دليلى بر فضل و معرفت به غيب آنها نداريم؟!!
موضوعات مرتبط: پاسخ به شبهات
پرسش: منظور از اهلبيت در آية «إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً»[1] چه كساني هستند؟ چگونه شيعيان، بدون دليل، اين آيه شريفه را به علي ابن ابيطالب، حسن ابن علي، حسين بن علي و فاطمه زهرا ـ رضي الله عنهم ـ اطلاق ميكنند؟!...
موضوعات مرتبط: پاسخ به شبهات
محمد بن اسماعیل بن بزیع از صلحاى شيعه و در نقل حديث بسيار موثق و معتبر بوده است. وفات او در زمان امامت امام جواد (ع) یعنی قبل از سال 220 بوده است. تمامی علمای علم رجال مانند الکشی و نجاشی و شیخ طوسی او را توثیق کرده اند. مثلا نجاشی راوی شناس برجسته شیعه راجع به او میگوید: محمد بن اسماعیل بن بزیع از صالحین این طایفه (شیعه) و افراد مورد اعتماد (ثقات) و کثیر العمل بوده است. امام رضا (ع) راجع به محمد بن اسماعیل بن بزیع در خطاب به بعضی از اصحاب خود میفرماید: دوست دارم كه يكى از شما مانند او مى بود. برای اطلاع بیشتر از شرح حال وی به کتاب معجم رجال الحدیث سید ابوالقاسم الخویی مراجعه شود...
موضوعات مرتبط: پاسخ به شبهات